LEGO minifigurer Series 21 recension

upplagt av Adam White den Dec 17, 2020 |

det är den tiden på året då sökandet efter den senaste serien av minifigurer från LEGO micabi börjar. Den 1 januari anländer den 21: e serien av de populära LEGO-minifigurerna och sakerna är lite annorlunda den här gången. Det finns bara 12 tecken att samla in och boxstorleken har också ändrats för att återspegla detta. Men är dessa 12 nya ansikten värda att spåra? Det finns en närmare titt på serie 21 LEGO minifigurer.

som nämnts ovan finns det bara 12 tecken att samla den här gången och detta har sett en liten förändring av lådans storlek och fördelning. Lådan jag fick för granskning innehöll 36 förpackningar, ner från den vanliga 60. Av dessa paket resulterade lådan i tre hela serier. Det finns två fördelar med denna förändring, det kommer naturligtvis att kosta mindre att köpa en full låda och du kan spendera kostnaden med vänner att veta att du kommer att få en full uppsättning. Även om det inte officiellt bekräftats bör de flesta lådor följa detta distributionsmönster, men det kan inte garanteras.

Centaur Warrior

en av de största Minifigurerna som hittills har presenterats i någon serie är Centaur Warrior, som tekniskt sett bör kallas Centauride. Detta är en del häst, en del dam, denna minifigur använder samma hästkroppsdel som introducerades i Harry Potter Forbidden Forest. Det är en något ljusare färg, så nuvarande unik för serie 21. Den övre delen av centauren påminner om prinsessan Verda minifigur från Kingdoms-uppsättningarna.

Shipwreck Survivor

möjligen inspirerad av Tom Hanks i Castaway, är Shipwreck Survivor en fantastisk liten minifigur. Den robusta hår-och skäggkombinationen är det perfekta elementet för denna karaktär. Hans långa tid till sjöss har lämnat honom med lite kläder bortsett från ett par trasiga shorts. De dubbla mögelbenen har använts perfekt här. Trots bristen på kläder, karaktären har lite kul tryckt detalj prickade om hans person, inklusive ett ankare tatuering på armen och en funky skal halslös. Hans försök att få hjälp porträtteras av ett meddelande i en flaska och även om han inte har en boll att prata med, han har en cool eremitkrabba, som använder ett nytt element för kroppen av kräftdjur.

Pug Costume Guy

Costumed karaktärer är alltid ganska populära och den här serien expanderar gänget med hundhundutbudet. Mops använder en helt ny huvudbonad element, som jag inte kan se används utöver denna samling. Även om karaktärens kropp är ganska vanlig bortom en lockig svans och funky halsduk, älskar jag ansikten. Det finns två som båda har en liten tunga som sticker ut. Användningen av de korta ledade benen bidrar till charmen hos karaktären, liksom det återfärgade benelementet som en seg leksak.

biodlare

vi har haft gott om bug-baserade tecken, men ingen att ta hand om dem förrän nu. Biodlaren är en stor karaktär, och en annan att införa ett nytt element som används för biodlaren hatt. Detta fungerar bra med den vita färgdräkten, även med sina stänk av honung. För att komplettera utseendet skrivs en 2-2-kakelplatta ut för att se ut som en bikakekammare och en omfärgad minifigur som poserar stift i kombination med en silverkopp fungerar bra som en rökkruka.

Ladybug Girl

för användning Brittiska typer denna minifigur är baserad på den ödmjuka Ladybird. I likhet med Bumble Bee Girl från Serie 10 använder Ladybug Girl liknande element, med ett nytt skalvingsstycke för baksidan av minifiguren. Den buggliknande antennen är en omfärgad version av Bumblebee Girls. För hennes tillbehör har Ladybug-tjejen ett blad toppat med en stor 1-1-runda kakel, tryckt för att se ut som en nyckelpiga.

Violin Kid

den här unga mannen kan vara på väg att bli en musikalisk maestro men det verkar som om han också är en AFOL i skapandet tack vare sin Blacktron-inspirerade t-shirt. Utöver sin coola outfit har han också ett snyggt nytt element för att representera en fiol. Detta kan hållas via instrumentets hals eller via en liten axel under fiolen. Violinbågen använder sig av det nya wand-elementet från Harry Potter-temat. Jag gillar också hans två ansikten, den normala ser lite arg ut, men hans andra visar honom förlorad i musiken.

Alien

det har funnits några olika utomjordingar i de olika LEGO minifigurer serier och de använder var och en ett unikt element för att representera varelsernas huvud utanför världen, vilket är fallet här, den helt enkelt namngivna Alien-karaktären har ett unikt nytt huvudstycke med ett inbyggt andningsrör. Utskriftsdetaljerna är bra mot den orange jumpsuiten, jag gillar särskilt det lilla svepet av svart på axlarna. Det verkar som om den här utlänningen är lite stygg, eftersom han sportar en rymdkofot och någon form av rymdjuvel.

Space Police Guy

när bilder av den nya serien släpptes fokuserade folk på den här killen, för att han är en polis polis. Människor verkar förbise det faktum att han är Rymdpolis och också inspirerad av en liknande minifigur från LEGO Rymduppsättningar från de senaste 80-talet, början av 90-talet. Han har också lite mer skydd jämfört med sin klassiska Rymdmotpart, med en tjock pansarbit, tillsammans med en blaster, manschetter, raid-sköld och lätt stafett. Anslutningen till Classic Space fortsätter med logotypen på både torso och pansarstycke.

Ancient Warrior

Aztec Warrior Från serie 7 har äntligen en kompis att diskutera gamla saker med. I likhet med den versionen, den gamla krigare har en ny huvudbonad element, denna gång baserad på ett lejon och nej det är inte en ny färgad version av lion huvudbonad från Harry Potter minifigurer. Resten av minifiguren är dekorerad med stamfärg och minimalt stamslitage. Jag gillar verkligen utskriftsdetalj på den runda skölden, som går snyggt med svärdelementet.

Flygplansflicka

förutom att erbjuda utklädda karaktärer introducerades nyligen bärbara element i LEGO minifigurer. Vi har haft en racerbil, en häst och nu ett plan. Som bärs av en planälskande ung dam. Hon kan bära antingen en flyglock och goggle eller ponny-tailed hår. Planelementet är lite slätt, ingen ordlek avsedd men ser fortfarande bra ut när den är ansluten till minifiguren. Jag gillar det faktum att planelementet ser mycket ut som det som finns i DUPLO-uppsättningarna.

Cabaret Singer

Detta är ett annat tecken för att använda ett nytt element. Cabaretsångaren har ett utarbetat fjäderhuvudstycke, vilket jag antar att vi kunde se igen i det kommande vidoyo-musiktemat. Jag tror att de två ansikten använder på denna karaktär, i synnerhet den där hon bältar ut en sång. Detta är den enda minifiguren som har ett materialelement i denna serie. Med en sjudande bit som används som en slags kjol. Du kommer att trotsa behovet av att vika det, för att det ska sitta rätt, annars ser det ut som det blåses bort.

Paddle Surfer

med tanke på denna serie redan har några stora tillbehör, Detta är en annan minifigur som några imponerande extra element. Dessa inkluderar en surfbräda, åra och en delfin, plus en flytväst. I ärlighetens namn, delfinen egentligen inte behöver ingå, men vem kan säga nej till en ’ny’ LEGO varelse. Även om det är en omfärgad varelse, har en liknande bit tidigare dykt upp i Friends and Disney Princess-temat, men ser fortfarande ut som en vanlig LEGO varelse. Under hennes flytväst hittar du en fin delfin-tema design och hon har två väldigt olika ansikten, en med och utan solglasögon.

sammantaget

så mycket som jag tycker om den licensierade serien är de ursprungliga karaktärerna lite roligare, vilket utan tvekan är fallet här. De verkar också vara källan till några fantastiska nya bitar och tillbehör. Många av dem filtrerar in i andra LEGO-uppsättningar. Det är svårt att välja någon speciell utstående karaktär från denna serie minifigurer, men jag gillar de olika tillbehören som ingår i varje karaktär. De erbjuder en blandning av nya bitar och nuvarande element som används på coola sätt. Även om vi förlorar 4 tecken den här gången och om rykten är korrekta kommer det att vara fallet med framtida serier, jag tycker att det är ett bra beslut. Kostnaden för att få en full uppsättning är inte billig, mer i dessa tider där väskans känsla inte är möjlig.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.